Utjecaj kladionica na moderni sport

Ne može se reći da je ikad postojalo razdoblje kada nije bilo povezanosti sporta i novca. Jasno je da je za organizaciju bilo kojeg velikog sportskog natjecanja potreban novac, pa je to sigurno vrijedilo i za prve antičke Olimpijske igre.

Danas živimo u dobu kada se u sportu zaista “okreće” ogroman novac, sportaši i klubovi (a i mnogi agenti, manageri i popratni slojevi društva koji od sporta žive) sve su bogatiji, sve je više kompanija koje se žele reklamirati kroz sponzorske suradnje s klubovima ili pojedinim sportašima. Tako je već godinama normalno gledati reklame za duhanske proizvode na bolidima Formule 1, nogomet je gotovo u cijelom svijetu neraskidivo povezan s industrijom piva, a lanci fast fooda praktično su glavni sponzori modernih Olimpijskih igara.

Noviji je utjecaj kladionica na moderan sport, koji se često gleda posebnim, drukčijim pogledom.

Jer, očito je da proizvođač sportske opreme želi da klub koji nastupa u njegovoj opremi postigne što bolji rezultat, a isto vrijedi i za sve druge navedene kategorije sponzorstava. Kod kladionica, međutim, zbog same prirode njihovog primarnog “businessa” uvijek postoji sumnja da je moguće da dođe do nepoštenih praksi, namještanja utakmica i slično, sa ciljem da se ostvari zarada. Stoga su mnogi protiv toga da se dopusti kladionicama da na ovaj način utječu na sportske klubove, pojedince pa čak i cijele lige – jer smo vidjeli da su neke kladionice bile glavni sponzori pojedinih liga.

Isto tako imali smo prilike vidjeti u profesionalnim sportskim ligama kako se natječu ekipe čiji su vlasnici istovremeno i vlasnici kazina, a danas je dobar dio klubova iz engleske Premier lige na ovaj ili onaj način sponzorski povezan s raznim oblicima kladionica. Naravno da nitko ne može zabraniti da se gledatelji klade na utakmice, naprimjer na onlinecasinos.hr, gdje se možete zabaviti slotovima ili sportskim klađenjem, ali treba paziti da utjecaj kladionica na sport ne postane prevelik i samim time preopasan.